• Tobias maerien

Hoelang blijft mijn opgebouwde spierkracht & massa intact?


ᕼOEᒪᗩᑎG ᗷᒪIᒍᖴT ᗰIᒍᑎ OᑭGEᗷOᑌᗯᗪE ᔕᑭIEᖇKᖇᗩᑕᕼT & ᗰᗩᔕᔕᗩ IᑎTᗩᑕT? ______ De fanatieke fitnesser is in deze tijd van Corona vaak bang voor zijn 'gains'

( spierkracht & spiermassa. Hieronder even wat info om jullie toch wat gerust te stellen, zo snel gaat het niet bergaf met ons lichaam ;) ______ Het lijkt alsof we vanaf week 1 ons massa aan het verliezen zijn, maar dit is enkel een gevoel als gevolg van een verlaagde spierspanning. ______ Spierkracht gaat zelfs die eerste 3 weken zo goed als niets achteruit, pas vanaf 6 weken geen frequente prikkel te hebben ga je een daling voelen in spierkracht. ______ Wat spiermassa betreft, als je lichaam geen belasting meer krijgt dan vindt het lichaam het ook niet nodig om dikke spierballen mee te sleuren. Na 2 weken geen training begin je zéér langzaam spiermassa te verliezen, maar na 4 weken begint dit sneller te gaan. ______ NOTA: bij een oudere populatie gebeuren deze 2 processen sneller. ______ POSITIEF NIEUWS: - Een kleine periode van rust kan ook is goed doen voor je lichaam, alles kan is hélemaal herstellen en tot rust komen. Spieren kunnen helemaal herstellen ( principe van supercompensatie ), maar ook pezen en gewrichten kunnen is herstellen van een periode geen 'load' te krijgen. - Ons lichaam heeft ook zoiets als 'muscle memory' , dus als je al een hele tijd actief was met krachttraining en je begint na deze Corona-lockdown terug consequent te trainen dan ben je zéér snel terug op je oude niveau! ______ Enjoy the rest - get some extra sleep - do some extra mobility-work ______ Do Healthy - Think Healthy - Start Healthy

#starthealthy #onlinecoach #spierkracht #spiermassa #musclememory #gains #gainz

8 keer bekeken
  • White LinkedIn Icon

© 2020 Start Healthy by 4u2inmotion

4U2 in moton
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Youtube Icoon
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon