• Tobias maerien

Opbouw van je workout


OᑭᗷOᑌᗯ ᐯᗩᑎ ᒍE ᗯOᖇKOᑌT Ik ga enkel spreken over de KERN van je training, de opwarming en afsluit van een training is voor een andere post. A-Lifts - B-Lifts - C-Lifts ________ Meestal gaat je workout hieruit bestaan, het is belangrijk om de volgorde van je lifts te volgen. Maar voor wat staan deze letters? A-Lifts: Primary exercise Dit zijn de oefeningen waarmee je de workout start omdat ze veel energie vragen. Dit zijn de zwaarste en meeste complexe oefeningen in je workout dus daar moet het lichaam nog fris voor zijn. Het zijn oefeningen die 'multi-joint' zijn, dus oefeningen waarbij minstens 2 gewrichten ook moeten bewegen. Voorbeeld: squat - overhead press - deadlift - chin up - ... ________ B-Lifts: Assisted exercise Deze oefening zijn vaak al iets minder complex dan de A-lifts, maar vaak ook nog 'multi-joint'. Deze oefeningen zijn bedoeld om nog beter te kunnen worden in je A-lifts. Ze zitten meestal ook in een 'functionele hypertrophie-structuur' gegoten. Voorbeeld: Dumbell press - lunge - ... ________ C-Lifts: Remedial exercise Deze oefeningen zijn altijd 'single joint' (= Er is dus maar beweging in 1 gewricht ), het zijn dus isolatie oefeningen. Zij hebben al doel: blessure preventie, verbeteren van de structurele balans. Voorbeeld: rotator cuff oefeningen - calf raise - ... #onlinecoaching #onlinetrainer #starthealthy #4u2inmotion #structure #opbouw #workout #fitness #gym

#structuur #training #starthealthy #onlinetraining #onlinecoach

9 keer bekeken
  • White LinkedIn Icon

© 2020 Start Healthy by 4u2inmotion

4U2 in moton
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Youtube Icoon
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon