• Tobias maerien

OVERLOAD


OᐯEᖇᒪOᗩᗪ

De vorige post ging over 'gewenning', daarin vertelde ik dat dit niet mag optreden in je lichaam om progressie te blijven maken. Wat moet er dan wel telkens optreden bij een training? => PROGRESSIVE OVERLOAD ( Progressief overbelasten ) Bij elke training moet je lichaam " verschieten " van een nieuwe prikkel, deze nieuwe prikkel wil niet zeggen élke training meer gewicht, maar je kan dit ook op verschillende manieren doen: - SETS: De volgende training dat je hetzelfde plan doet, maak je bijvoorbeeld op je A-lifts een extra set. Vorige training 5 sets, de volgende training 6 sets. ________ - REPS: De volgende training dat je hetzelfde plan doet, ga je in de plaats van 5 reps te halen eens zoeken in die reprange van 5-7. ________ - RUST: De volgende training dat je hetzelfde plan doet, ga je de rust tussen je sets eens met 30" laten zakken, maar je probeert dezelfde gewichten te hanteren. ________ - TUT ( Time Under Tention ): Over dit topic heb ik eens een vlog gemaakt, wat een tempo van een oefening nu net is. Maar in je TUT kan je ook weer gaan variëren om overload te creëren. Je kan je concentrische beweging sneller/trager maken, je kan je excentrische beweging sneller/trager maken of je kan een isometrische 'HOLD' gaan invoeren in een hoek naar keuze. ________ - GEWICHT: Het meest genomen in traditionele fitness schema's om OVERLOAD te creëren is het gewicht waarmee je werkt, dit verhogen zorgt uiteraard ook voor OVERLOAD op het lichaam, maar dit ga je niet kunnen blijven opbouwen élke training. Test zeker eens de verschillende variabelen om OVERLOAD te houden in je lichaam en tijdens je trainingen en dus zeker niet 'gewenning' te krijgen in je lichaam. #onlinetraining #onlinetrainer #starthealthy #4u2inmotion #training #fitness #overload #variabelen

#overload #training #onlinetraining

5 keer bekeken
  • White LinkedIn Icon

© 2020 Start Healthy by 4u2inmotion

4U2 in moton
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Youtube Icoon
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon